Mönster Summer Breeze Bunting

En kommentar
 
Hej!
 
Här kommer äntligen mönstret på mina vimplar som har fått namnet "Summer Breeze Bunting". Varför döpte jag vimplarna till just Summer Breeze då? Jo min tanke från första början när jag började med mönstret var att jag skulle vilja ha ett flaggspel som skulle vara fint och mysigt som vajade i vinden ute, kanske i ett träd eller på vår altan och det var så namnet och idén till flaggspelet kom till. Garnåtgången varierar beroende på hur många vimplar som du väljer att göra. Jag gjorde 6 vimplar och jag använde mig av 5 stycken Scheepjes Catona 50g ifrån www.favoritgarner.se  (2st av basfärgen, 3st i olika färger). Du kommer få garn kvar av de som inte är basfärgerna om du gör samma antal som jag.
 
Jag har valt att virka en luftmaskkedja som jag sedan virkat fast vimplarna i med fasta maskor. Jag har 35fm i början och slutet och 1fm mellan varje vimpel.
 
 
 
 
ENGLISH BELOW:
 
I have used 5pc to 6 flags (2basic color, 3 in different colors.) Scheepjes Catona from www.favoritgarner.se 
 
I crocheted them together with 35ch then sc in every stitch in each flag and 1ch between the flags.
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Så fint 😍 @crochet_by_greta