Mönster raketsnutte

En kommentar

 

 
Hej Kära Vänner!
 
Jag har knåpat ihop ett mönster på en rymdraket. Jag såg en liknande på pineterest som inte hade något mönster så då tänkte jag att då får jag helt enkelt göra mig ett eget. Så här kommer mitt mönster. Som vanligt om du virkar något från mina mönster vill jag att du länkar till min blogg eller tappar mig på instagra @_crochetfairy_
 
 
Själva snuttefilten har jag använt mönstret från denna blogg: Mönster Stjärnfilt
 
Här kommer mönstret på själva raketen. Siffran du ser inom parantes är hur många maskor du ska ha när varvet är slut.
 
Raket
Varv1: Gör 5fm i en magisk ring (5)
Varv2: 2fm i varje maska (10)
Varv3: 1fm i varje maska varvet ut (10)
Varv4: 1fm i färsta maskan, 2fm i nästa maska, fortsätt varvet ut. (15)
Varv5: 1fm i varje maska varvet ut (15)
Varv6: 1fm i de två första maskorna, 2fm i nästa maska. Fortsätt varvet ut. (20)
Varv7: 1fm i de tre första maskorna, 2fm i nästa maska. Fortsätt varvet ut. (25)
Varv8-9: 1fm i varje maska varvet ut. (25)
Varv10: 1fm i första fyra maskorna, 2 fm i nästa maska. Fortsätt varvet ut. (30)
Varv11: 1fm i varje maska varvet ut. (30)
BYT FÄRG
Varv12: 1fm i bakre maskbågen på varje maska, fortsätt varvet ut (30)
Varv13-23: 1fm i varje maska varvet ut. (30)
Varv24: 1fm i första maskan, virka sedan ihop två maskor (minska), fortsätt varvet ut. (20)
Börja nu att fyll med vadd.
Varv25 Minska genom att virka ihop två maskor hela varvet ut. (10)
Fortsätt nu inminskningen på detta vis till ni inte har något hål kvar. Lämna sedan en längre tråd för att kunna sy fast raketen på filten.
 
Fönster:
Varv1: 5fm i en magisk ring (5)
Varv2: 2fm i varje maska. (10)
 
Raketpiggar:
Varv1: 4fm i en magisk ring. (4)
Varv2: 2fm i varje maska varvet ut. (8)
Varv3: 1fm i varje maska varvet ut. (8)
Varv4: 1fm i första maskan, 2fm i nästa. Fortsätt varvet ut. (12)
Varv5: 1fm i varje maska varvet ut. (12)
Varv6: 1fm i första maskan. Minska sedan genom att virka ihop maska 2 och 3. Fortsätt varvet ut. (8)
Fyll piggarna med lite vadd.
 
Nu är det bara att sy på delarna på raketen och sedan sy fast raketen på filten. :)
 
Lycka till!
 
 
 
 
 
 
1 Krisse:

skriven

Otroligt fin